mandag 4. oktober 2010

Plast eller revisjon - verdens kjedeligste logo

I en helsides annonse i dagens Finansavisen, forteller PwC eller pwc eller PriceWaterhouseCoopers stolt at de har fått ny logo. De mener logoen reflekterer kjerneverdiene og kler selskapet som revisjonsselskap.

Det er vanskelig å oppdage noen ny logo i annonsen. Det vil si, de har satt sammen tre bokstaver med forskjellig skrifttyper - og trykket dette med fete typer. Det kan være at det er dette de referer til som sin nye logo!

Hvis det er denne bokstavkombinasjonen som er deres den nye logo - så viser det i alle fall et selskap som ikke bruker penger på logo og design, eller som ikke har mye kompetanse på design. Og sånn sett så kan man jo si at det viser et revisjonsselskaps sanne verdier. Det mangler bare en T-konto og et par debiteringer, så ville bildet av fargeløse, nitriste og nedstøvede revisorer blitt fullstendig! Dette må jo være verdens kjedeligste logo!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar