onsdag 2. desember 2009

Verdens mest effektive DM

Her forleden sendte jeg inn et forslag til hvordan Facebook kan bli enda bedre. All den tid man sitter bak skjermen en 20-30 minutter hver dag, så gjør man seg jo noen tanker om forbedringspotensialet.

At jeg skulle få brev fra Facebook-sjefen selv, var likevel litt mer enn jeg hadde forventet. Men da jeg åpnet FB-kontoen i dag, så var det faktisk akkurat det som hadde skjedd. På toppen av profilen min lå det brev fra selveste Mark Zuckerberg.

Gleden over at forslaget mitt hadde fått FB-him self til å kontakte meg, gikk imidlertid raskt over til oppglødhet da jeg oppdaget at 350 millioner andre FB-brukere hadde fått samme brev.

For en kanal - for en unik, global kommunikasjonskanal som her har åpnet seg - rett inn på min egen hjemmeside på FB! 350 millioner mennesker på en gang! Tenk hvilken gjennomslagskraft dette budskapet har. Tenk om Obama, FN eller WTO fikk samme tilgang og oppmerksomhet til så mange mennesker. Eller Klimapanelet i København. Tenk om, tenk om... Så innhentet realiteten meg og jeg skjønte at den neste som fikk tilgang på denne kanalen sannsynligvis var Coca-Cola, McDonalds, American Tobacco Company eller noen andre som kjøpte seg til en slik tilgang til min egen hjemmeside. Og jeg følte meg litt utnyttet i stede for.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar